neděle 15. prosince 2013

Jednoduchá pórková polévka podle Kyrkys

 
Suroviny:
 
1-2 litry vody (podle toho, kolik máte pórku)
 
1-3 pórky
 
5 brambor
 
1 stroužek česneku
 
Smetanu na vaření, pokud nemáte smetanu, tak můžete dát mléko.
 
Sůl podle chuti, 2 špetky mletého kmínu, 2 špetky mletého muškátového květu, špetku pepře.
 
Smaženou zavářku buď kupovanou (jako jsem měla já) nebo si vezměte 2 staré housky a osmahněte na olivovém oleji dozlatova).
 
Máslo
 
 
Postup:
 
Pórek omyjeme a nakrájíme na kolečka. Brambory si oloupu a nakrájím na malé kostičky. Česnek nakrájím nadrobno. V hrnci si rozpustím máslo (kostku) do hrnce dám pórek, česnek a brambory, chvilku osmahneme, poté zaliju vodou a nechám vařit dokud brambory nejsou měkké. Osolím, okmínuji, opepřím, přidám kmín a muškátový ořech. Když mám brambory měkké, vše v hrnci rozmixuji a postupně přidávám smetanu či mléko. A můžete podávat.

 



Teď už jen popřeji dobrou chuť.
 
Vaše Kyrkys :-)

10 komentářů:

  1. Mňam, mňam, pórková :-) Dělám ji tedy jinak, protože krémovou polévku mám ráda jedině brokolicovou (a hráškovou), ale určitě byla famózní :-) A ještě s česnekem zacházím jinak - dávám ho až nakonec do hotové polévky. Jakmile vypnu plyn, tak do polévky hodím česnek (nakrájený, prolisovaný), zaklopím pokličkou a pár minutek počkám (stejně se polévka nedá hned jíst) a pak ta chuť toho česneku teprve vynikne :-) Je krásně měkký, ale chuť téměř jako za syrova :-) (Jsem prostě česnekový člověk :-D)

    OdpovědětVymazat
  2. Alí D. Byla to mňamka :P Brokolicovou bych si dala taky :) Tak to jsi určitě milovnice česnekové polévky viď?

    OdpovědětVymazat
  3. Polevky mam hrozne rada, vice asi vyvary, ale i na tyhle nekdy prijde chut. Hned bych si tu tvou dala!!:)

    OdpovědětVymazat
  4. ILoveMakeUp: Jsem moc ráda, že moje vypadá dobře a že by sis ji dala :-) Já moc vývary nemusím :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super, pórkovou polévku mám taky moc ráda :-) Ještě se zeptám - dáváš opravdu celé máslo (celou kostku)? Přijde mi to nějak moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávám celou kostku, tím sem chtěla napsat, že používám kostkove máslo. Jinak stačí malinko, jen na smažení.

      Vymazat
  6. Mňam, zajímavý recept, po dlouhé době sem zavítám a hle - moje oblíbená porková :) Zkusím ji podle tebe, dělám ji teda jinak, bez brambor, pěkně jenom osmahnu pórek, jiška, bujón, na závěr mléko se žloutkem a samozřejmě sůl a pepř... no dneska jsme ji měli :) A kromě krutonu si do ní přídávám nakrájený hermelín, ale tedy až je v talíři a to je pak dobrota. Tak zdravím a pěkné svátky Míša Kl.

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní: Míšo, moc Ti děkuji :-) Tobě také krásné svátky.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle ma byt blog pro chude? Kdyz na to nemas penize tak nebloguj..kosmetika cien fuj..cetla si kolik to ma parabenu?

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní: Nechápu proč to píšeš pod článek, kde je recept na pórkovou polévku :D :D Nikoho nenutím používat stejnou kosmetiku. Jen jsem psala, že pro mě kosmetika Cien je skvělá :-)

    OdpovědětVymazat